štvrtok, 22. decembra 2016

Chudneme do svadobných šiat

Od svadby vás delí už len niekoľko dní, prípravy sú v plnom prúde, no vy ešte stále nie ste úplne spokojní so svojou postavou? Máte pocit, že bez nejakého kila či dvoch budete vo svadobných šatách vyzerať lepšie? V prvom rade je dôležité si uvedomiť, že druhí nás vnímajú presne tak, ako sa vnímame my samy. Ste krásnou bytosťou, ktorá už čoskoro vstúpi do manželstva s milovanou osobou a spoločne spečatíte svoju lásku...No ak napriek tomu cítite, že tukové vankúšiky na bruchu sú väčšie ako by ste chceli, dovoľte, aby som vám poradila niekoľko trikov, ktoré vám pomôžu dotiahnuť všetko do dokonalosti.

Hlad je len prezlečený smäd
Ľudské telo je tvorené asi zo 70% vody, preto aj každá bunka potrebuje na svoju existenciu dostatok vody. Ak teda máte chuť na niečo malé, skúste vypiť pohár vody a počkať minimálne 5 minút, budete prekvapení ako rýchlo sa chuť maškrtiť vytratí.

Vyspite sa do štíhlosti
Spánok je dôležitý pre množstvo procesov v ľudskom tele, dokáže dokonca ovplyvňovať aj nás apetít. Hormóny zvané leptín a ghretín sú zodpovedné za pocity hladu a sýtosti. Pokiaľ je medzi nimi rovnováha všetko funguje tak, ako má. Problém však nastáva pri nerovnováhe týchto hormónov, ktorá môže byť spôsobená práve nedostatkom spánku. Jednoducho povedané, energiu, ktorú nezískame spánkom si telo dopĺňa jedlom.

Pozor na kalórie
Britská odborníčka na výživu Helen Bondová prišla s nápadom ako ľuďom lepšie objasniť koľko kalórii obsahujú jednotlivé potraviny. Na tanier poukladala vždy presne 100 kalórii. Medzi fotkami nájdeme strapec hrozna s jablkom, malý kúsok syra, 4 broskyne, vajce a kúsok hrianky či kopček vanilkovej zmrzliny. Čo myslíte, ktorý tanier vás zasýti viac?

Nezabúdajte na raňajky
V súčasnej dobe veľmi rozšírený trend rýchlych, malých alebo žiadnych raňajok, je žiaľ skôr marketingovým ťahom, ktorý štíhlej línii ani trošku nepomáha. Po celej noci bez jedla je naše telo vyčerpané a hladné. Metabolizmus sa počas spánku spomalil na úsporný režim a dostatočne výživné raňajky nám pomôžu ho opäť naštartovať tak, aby mohol správne fungovať po celý deň. Pohár vody pred jedlom pomôže odstrániť nečistoty z tráviaceho traktu a pripraviť žalúdok na príchod stravy.

Cvičenie ako zábava
Cvičenie nemusí byť len o hodinách strávených v posilňovni dvíhaním ťažkých činiek a makaním na bežiacom páse. Vyberte si niečo, či vás bude baviť a budete sa pri tejto činnosti cítiť dobre. Rôzne druhy tancov, pilates či zumba sú ideálnym miestom na spoznanie nových ľudí. Okrem toho budete mať možnosť si čo-to natrénovať na novomanželský tanec. Ak vás trápi nedostatok času, cvičte doma. Vytvorte si súbor cvikov, ktoré budete robiť každý deň pri televíznych novinách či svojom obľúbenom seriály.

Staré dobré diéty
Ak vám do svadby ostáva naozaj už len niekoľko dní, potrebujete niečo čo naozaj zafunguje. Prichádzajú na rad diéty. Na výber ich máte neskutočné množstvo, pričom schudnúť môžete až 5 kíl do týždňa. Nevýhodou je azda len jojo efekt, ktorý sa ale v našom prípade dostaví až po veľkom dní D.

nedeľa, 4. decembra 2016

Učíme sa chodiť na vysokých opätkoch

Svadba je veľkou udalosťou celej rodiny, či už na ňu idete ako nevesta alebo ako hosť, určite premýšľate nad lodičkami na opätku. Veď nič tak nepridá žene na kráse ako práve lodičky. Opticky predĺžia nohy, zoštíhlia postavu, vyformujú zadoček a podľa nedávnych výskumov dokonca skvalitňujú sexuálny život. Vedci tento fakt pripisujú tomu, že počas chôdze musíte spevniť a napnúť takmer všetky svaly, teda aj tie v oblasti panvového dna. To sme sa už ale dostali ďalej ako sme chceli, poďme pekne po poriadku. Aj keď mnohým nevestám lodičky spod dlhých šiat nevidno, netreba ich výber podceňovať. Je to detail, ktorý len občas „vykukne“ spod šiat, no dokáže zanechať obrovský dojem.

Aký štýl lodičiek vybrať?
Podľa druhu a veľkosti opätku môžeme lodičky rozdeliť do niekoľkých kategórii. Ihly alebo stiletto heel sú typické svojim ihlicovým opätkom, pričom jeho dĺžka môže byť „len“ niekoľko centimetrov alebo aj neuveriteľných 25 centimetrov.

Asi najobľúbenejším typom lodičiek sú tzv. kitten heel. Podpätok týchto topánok v hornej časti objíma celú pätu a smerom dolu sa zužuje, ich výška dosahuje najviac 5 cm. Veľmi obľúbené sú tiež masívne lodičky, pretože chôdza v nich je istá a stabilná aj v prípade vyššieho podpätku.
Ďalším, veľmi známym druhom je tzv. obrátený kužeľ, alebo cone heel, podpätok týchto topánok sa smerom dolu stenčuje, čím nápadite pripomína kužeľ.
Svadobné lodičky vyberajte nielen podľa vzhľadu, ale aj podľa toho ako vám sedia na nohe. Nikde vás nesmie nič tlačiť ani omínať, nepohodlie zväčša nebýva spôsobené veľkosťou opätku ale topánkami samotnými. Nezabudnite sa v nich niekoľkokrát prejsť sem a tam, skúšajte taktiež prenášať váhu z jednej nohy na druhú. Doma ich pred samotným dňom D nezabudnite poriadne rozchodiť a prispôsobiť nohe.

Topánky mám, ale chodiť na nich neviem
Lodičky je ideálne nosiť naboso, pretože koža je v priamom kontakte s topánkou a vďaka potu je s ňou akoby spojená. Rovnaký efekt docielite aj v pančuchách, jemným navlhčením chodidla. Pri samotnej chôdzi držte hlavu hore, vyrovnajte chrbát a ramená tlačte smerom nadol. Nohy ukladajte prirodzene pred seba, akoby ste chceli chodiť po rovnej čiare. Krok začína prepnutím prstov na nohách a postupným prenášaním váhy zo špičky na bruško chodidla a potom na pätu. Zadnú nohu dvíhame opäť prenesením váhy na bruško chodidla a vysunutím vpred. Týmto šikovným manévrom predídeme zlomeniu opätku. Došľapujeme opäť najprv na prepnuté špičky, potom na bruško chodidla a až na koniec na pätu. Snažte sa robiť menšie kroky, aby ste nestratili rovnováhu. Vo svete vysokých opätkov platí pravidlo, že čím nižší opätok máte, tým viac váhy by malo byť na päte. Bokom nechajte voľný priebeh, pokiaľ dodržíte všetky z uvedených rád, budú sa jemne a ladne pohupovať. Ak sa v bokoch chcete pohupovať o trošku viac vyskúšajte typ od Marilyn Monroe, ktorá mala na jednej lodičke opätok o celý centimeter kratší. Ak chcete túto fintu vyskúšať aj vy, skracovať začínajte po milimetroch.


Škodia vysoké opätky nášmu zdraviu?
Každá žena je iná, a preto aj nosenie vysokých opätkov jej môže alebo nemusí robiť problémy. Ortopédi sa zhodujú, že veľkosť opätku by nemala presiahnuť 5 centimetrov. Vyššie opätky totiž preťažujú klenbu, oslabujú väzivový a svalový aparát nohy a spôsobujú prílišné napätie svalov chrbta. Pri pravidelnom nosení je na mieste patričná starostlivosť. Nohy držte vo zvýšenej polohe tak často, ako je to možné, uvoľňujte chrbtové svalstvo, napríklad plávaním, a používajte vložky do topánok, najlepšie tie gélové.

Počas samotného svadobného dňa nezabúdajte nato, že aj tie najskúsenejšie modelky občas tlačia topánky, usmievajte sa preto a ak je to čo i len trošku možné, topánky si občas pod šatami vyzujte. Určite si však pripravte aj topánky bez opätku. Noha časom puchne a topánky tlačia viac a viac. Po polnoci bude každému už jedno čo máte na nohách...