piatok, 18. októbra 2013

Prieskum svadobných agentúr 3.

8. Koľko to vlastne stojí?

Dnes sme sa dostali k poslednej časti nášho prieskumu – ktoré podľa Vašich mailových reakcií – Vás asi najviac zaujímajú: k cenám.

Ako som tu už spomínal, naše asistentky od svadobných agentúr vyžiadali cenovú ponuku na konkrétnu svadobnú výzdobu na konkrétny termín. Ich dopyt obsahovala: návleky na stoličky s mašľami, stredové stuhy, servítky, ikebanu na hlavný stôl, stolovú sukňu na hlavný stôl a švédske stoly, dekorácia pozadia za hlavným stolom, kytičky vo vázach a sviečky – a samozrejme sme boli zvedaví aj na cenu za prácu - čiže montáž a demontáž a žiadali sme aj započítanie nákladov za dopravu.
Z celkového počtu 90 ks cenových ponúk – v ktorých bolo 54 ks s podrobným rozpisom jednotlivých položiek a 36 ks s tzv. balíkovými cenami - sme zistili nasledovné:

- Uvedená svadobná výzdoba Vám vychádza najlacnejšie v Prešovskom krajipriemerná cena je 380,89 EUR
- Najdrahšiu výzdobu by ste mali – nie, nie v Bratislave, ako väčšina z Vás myslí – a priznám sa, to isté sme očakávali aj my... - aj keď je možné, že výsledok je trošku zkreslený, nakoľko niektoré agentúry z Bratislavy nám neposlali cenovú ponuku a tým pádom priemerné ceny môžu byť iné – takže túto istú výzdobu by ste mali v priemere za najviac peňazí v Košickom kraji a to za 536,41 EUR.
- „Celoštátna“ priemerná cena za uvedenú výzdobu bola 471,07 EUR
- Najlacnejšia ponuka zo všetkých 90 ks bola za rovných 300,00 EUR, bola to však „balíková cena“, čiže nebolo nám celkom jasné, čo všetko tá cenová ponuka obsahovala, neboli bližšie popísané ani kvety, ani dekorácia za hlavným stolom, ani potrebné množstvá...
- Najdrahšia ponuka bola za 1276,50 EUR! – pozor, hovoríme o tej istej výzdobe! :o) Zaujímavé, že?

V nasledovnom grafe uvidíte „umiestnenie podľa ceny“ jednotlivých krajov.


Pridávam ešte niektoré naozaj zaujímavé zistenia – ktoré sa týkajú konkrétnych cien za jednotlivé položky.

- V niektorých ponukách boli veľmi lacné návleky – a je to podľa mňa neseriózne, lebo väčšina neviest na to naskočí: „hurá, super, aké lacné návleky majú, poďme si to objednať“! A až po vyzdobení sály pri vyúčtovaní dotyčná zistí, že za prácu a dopravu sa pripočítajú „nekresťanské“ ceny – čiže veľmi lacné návleky sa inde veru „veľmi vykompenzujú“, ale na reklamáciu je už vtedy neskoro – lebo v 58% zo všetkých prípadov nevesta nebude mať uzatvorenú žiadnu zmluvu!
- Aj keď dopyty boli zadané tak, aby vzdialenosť sídla agentúry od miesta svadby bola medzi max. 50-80 km, v cestovných nákladoch boli obrovské rozdiely: niektoré agentúry - boli dokopy len 3! - nepočítali za dopravu a prácu nič, čiže mali to v cene výzdoby, iné však počítali od min. 10,00 EUR až do max. 500,00 EUR!
- Exkluzívne servítky – aj keď táto položka nie je až taká veľká v porovnaní s ostatnými – myslím si, že to všetky agentúry kupujú v jednom a tom istom veľkosklade ( no dobre, sú dve veľké firmy v SR, ale ceny sú rovnaké ) boli cenové rozdiely až 150%!
- Tak isto boli obrovské cenové rozdiely v cene ikebán na hlavný stôl zo živých kvetov, ponuky boli od 25,00 EUR do 110,00 EUR...

... a ešte by som mohol pokračovať, ale možno pre niektorých z Vás to budú už len nudné údaje.
Ak Vás budú zaujímať ešte ďalšie, podrobnejšie údaje ( napr. v ktorom kraji koľko stoja návleky, mašle, atď ), celý náš prieskum bude uložený v PDF formáte aj na www.weddingacademy.sk

Aby sme tento náš prieskum konečne uzatvorili, dovoľte, aby som Vám dal ešte zopár užitočných rád, podľa ktorých by ste sa podľa mňa mali riadiť pri výbere agentúry na dekoráciu svadobnej miestnosti ( resp. tieto isté rady môžete použiť aj pri výbere iných dodávateľov ):

- Vyberajte „skutočné, živé firmy“, ktorá majú web-stránku s galériou, v ktorej nie sú fotky stiahnuté z internetu, ale skutočné fotky z akcií, ktoré sa postupne dopĺňajú! Hľadajte ich fotky, katalógy, referencie, demo materiály...
- Vyberajte firmy, ktoré nájdete aj na FB, a majú stránky, na ktorých sa diskutuje!
- Vyberajte firmu, ktorá pôsobí seriózne a neschováva sa za azeťácke, gmailové, alebo iné pochybné adresy!
- Seriózna firma si dá záležať a má serióznu a profesionálnu web-stránku, nie stránku vytvorenú "zadarmo" na nejakých bezplatných serveroch
- Vyberajte firmy, ktoré majú uvedené všetky údaje o sebe na stránke: meno majiteľa, sídlo, IČO, DIČ, bankové spojenie – ktoré mimochodom naše zákony aj predpisujú!
- Ak jediná možnosť, ako sa s agentúrou spojiť a položiť im otázky je kontaktný formulár na ich web-stránke, radšej hneď zabudnete na nich!
- Vyberajte firmy, ktoré s Vami inteligentne komunikujú, všetko podrobne vysvetlia a nechcú Vás hneď len „ošklbať“!
- Žiadajte kompletnú cenovú ponuku – nedávajte otázky typu „koľko u vás stojí svadobná výzdoba“, ale pošlete fotky, a veľmi presný a podrobný popis, akú výzdobu máte na mysli!
- Žiadajte ponuku na „Vašu“ výzdobu, nie na tú, ktorá Vám agentúra „nanúti“ – ak nie ste si úplne istá, nechajte si poradiť, ale výsledok nech sa čo najviac priblíži k Vašim predstavám!
- Žiadajte ponuku vo forme presného rozpisu jednotlivých položiek aj s cenami, NIE balíkové ceny bez popisu, z ktorých ani netušíte, čo vlastne ten balík obsahuje!
- Vyžiadajte si aj cenu za dopravu, dovoz montáž, demontáž, odvoz!
- Pozerajte na konečné náklady, na výslednú sumu za všetky služby - lebo možno niektoré položky budú lacnejšie, ako u inej agentúry, ale výsledná suma môže byť oveľa väčšia!
- Pred konečným rozhodnutím – ak je to možné - všetko konkretizujte aj pri osobnom stretnutí, najlepšie priamo na mieste svadby – a keď Vám osoba resp. jej prístup nebude hneď na prvý pohľad sympatický, radšej si vyberte inú agentúru!
- Vždy žiadajte zmluvu a ak sa chcete poistiť, opýtajte sa aj na zálohu – najlepšie bude platba zálohy na účet, tým sa poistíte a zostane aj „stopa“ po Vašej platbe! Po svadbe faktúra a daňový doklad by mali byť samozrejmosťou!

Dúfam, že náš prieskum a naše rady Vám pomôžu v tom, aby ste Váš svadobný deň prežívali bez stresov, bez naháňačiek bez sĺz a bez sklamaní... Aby ten Váš deň s veľkým „D“ bol naozaj jedinečným  a nezabudnuteľným!

Prajem Vám veľa úspechov a šťastnú ruku pri výbere!

Ing. Ľudovít Kőrös, marketingové oddelenie Ceremony
-       


1 komentár:

  1. Dobrý deň!
    Zaujímavý prieskum, mohla by to byť kľudne aj semestrálka na vysokej škole, ako analýza konkurencieschopnosti svadobných agentúr, privítal by som aj nejakú SWOT analýzu. Môj názor k zhrnutiu je že nemusí byť firma prezentovaná profesionálne, aby vedela rovnako kvalitne pracovať, je to len čistý marketing, čo je pekne zabalené to sa dá ľahšie predať. Odporúčam Vám spraviť najprv analýzu dopytu na tomto trhu. S náhodným výberom osloviť budúce nevesty z jednotlivých krajov, analyzovať ich potreby, a na základe toho si vytvoriť svoju marketingovú stratégiu, určite budú prekvapujúce výsledky. V niektorých krajoch sa možno uprednostňuje meno a background firmy, v iných možno cena a nie či to má www.abc.sk. Prajem Vám veľa úspechu a teším sa na Váš ďalší článok.

    OdpovedaťOdstrániť